Aanmelden leerling

Aanmelden

Wanneer u denkt dat OBS De Steven wellicht de juiste school voor uw kind(eren) is, nodigen wij u van harte uit om eens een kijkje te komen nemen en met ons in gesprek te gaan over ons onderwijs. U kunt hiervoor contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak.

Bent u al zeker van uw zaak dan kunt u ook het aanmeldingsformulier invullen en opsturen/afgeven. Met dit formulier doet u een verzoek tot plaatsing (zie schoolgids voor ons aanmeldingsprotocol). De directeur neemt na ontvangst van het formulier binnen 5 werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak. Tijdens het gesprek dat daarna volgt, wordt u rondgeleid door de school en is er volop de gelegenheid eventuele vragen te beantwoorden. Wanneer er besloten wordt dat de aanmelding ook daadwerkelijk resulteert in het inschrijven van uw kind(eren) dan kunt u het  inschrijfformulier invullen en inleveren.

Kennismaken

Vanzelfsprekend is er voor een nieuwe leerling gelegenheid om samen met de ouder(s)/verzorger(s) de school te bekijken en om kennis te maken met de leerkracht(en) en de groep. Jonge kinderen (4 jarigen) kunnen maximaal 5 dagdelen “proefdraaien”. Na aanmelding ontvangen de ouder(s)/verzorger(s) een uitnodiging voor de eerste keer “proefdraaien”. In overleg met de groepsleerkracht kunnen de andere dagen worden afgesproken.